Start to run (again and again)

Ik heb het opgegeven. Of ik ben gewoon realistischer geworden.

Het is maar hoe je het bekijkt.

Maar ik heb het eindelijk aanvaard en ingezien: ik zal nooit een topsporter worden, een marathonloper zijn of iemand die elke week 3 keer tijd vindt om te sporten. En net door dat inzicht beweeg ik nu meer dan vroeger. Onder het motto: alles wat ik doe is goed en alles wat ik doe is beter dan niets.

En dus moet ik ook niet steeds meer, langer of harder lopen. Gewoon iets doen is meer dan genoeg. Dus loop ik op mijn loopband, telkens weer hetzelfde lesje. Soms, als ik zin heb ga ik een lesje omhoog, soms weer omlaag. En daardoor hou ik dus vol. Waar het vroeger alles of niets was, gaf ik veel sneller op. Nu het allemaal iets minder streng is, vind ik het ook leuker. Ik kijk meer naar wat ik wél doe in plaats van wat ik niet doe.

Wat ook helpt, is jezelf belonen. Met toffe sportkleren bijvoorbeeld. Of nieuwe loopschoenen. Het helpt nog meer als die sportspullen dan ook nog in een funky kleurtje zijn. Want hoewel lopen nooit mijn favoriete sport zal worden, het is echt wel toffer met heel erg roze schoenen aan je voeten. Ik kreeg de mijne van Decathlon en wat ik daar nog het fijnste aan vond was het feit dat ik bij hen zelfs een heus loperstype bleek te zijn! Meer bepaald het: “ik loop een tweetal keer per week en dan vooral op een loopband”- type. En iedereen weet: als je een type bent, dan besta je echt. Dus bij deze is het bewezen: ik ben een loper. Toch?

#vrouwenlogica en ook dus #teamdecathlon. Hoera!

IMG_2653  IMG_2989IMG_0878

2 comments

  1. Tijdens mijn zwangerschapsdiabetes moest ik meer bewegen en dat zag ik niet zitten omdat ik niet inzag hoe ik veel meer tijd kon vrijmaken. Maar ‘k kreeg als tip om na elke maaltijd 10 min te gaan wandelen. En zeg nu zelf: 10 min lukt toch wel, zelfs op het werk, als je je lunch even wat sneller opeet om snel toerke te gaan doen.

    Tot mijn verbazing kwam ik zo gemakkelijka an 50 km extra wandelen per maand. Zeg nu zelf, dat staat toch wel mooi als goal eh “ik ga deze maand 50 km wandelen”. En ik voelde me ook zoveel fitter, door regelmatig een onnozele 10 min te wandelen.

    dus ik ben nu ook afgestapt van impressionante doelstellingen maar ‘k probeer eraan te denken dat vele kleine beetjes echt verschil maken :). Beetje wat jij zegt eh.

Leave a comment

Your email address will not be published.