Eindelijk: vooruitgang!

We hebben gigantisch lang moeten wachten. Maanden en maanden had Jools amper interesse in tekenen. En als ze het dan deed, was het voornamelijk kribbel-krabbel. Op het oudercontact vorig jaar toonde de juf ons een schrifje. Daarin moesten de kinderen om de zoveel tijd (elke maand?) zichzelf tekenen. Bedoeling was dat je daarin vooruitgang zou zien. Van kriebel-krabbel tot manneke. Bij Jools gebeurde er echter heel weinig. En dan sinds de zomer ergens kwamen er soms kopvoeters. En sinds ze deze zomer op kamp ging, bracht ze knutselliefde mee naar huis. En sinds enkele weken geniet ze echt van tekenen en kleuren (meer en meer binnen de lijntjes!). I love it! Kopvoeters, met steeds meer details. Armen, benen, voeten, tenen, handen, vingers, schouders, navel, haar, wenkbrouwen….
En sinds afgelopen weekend ook: hartjes en haar naam! Helemaal alleen geschreven!!

De eerste naam-versie eerder in de week zag er zo uit:

3 comments

  1. Hey Jessie

    Hele dikke duim voor Jools!!!

    Bij ons op school heb ik geen weet van het bijhouden van de “teken”evolutie. Mijn zoontje van 4 jaar en 2 maand tekende echt nog niet goed. Het bleef bij kriebels in alle richtingen. De laatste maand heeft hij er wel zin in gekregen en deze week zag ik hoe hij binnen de lijntjes begint te kleuren. Ventjes tekenen met hoofd en lijf en benen is er nog niet bij. Voorlopig blijft het bij schatkaarten die bestaan uit vormen en lijnen. Letters herkent hij wel maar ze zelf schrijven doet hij ook nog helemaal niet. Eerlijk gezegd wil ik me er geen zorgen over maken, het zal wel komen zeker?

    Groetjes
    Natalie

  2. Ah hier is het iets van de school dan denk ik, want dinsdag op het oudercontact kwamen ze weer met zo’n boekje af. Deze keer vol kleurrijke tekeningen dus.

    Zorgen zou ik mij niet maken. Ieder kind zijn interesses zeker? Ik kan nog altijd amper een ventje tekenen en ik functioneer toch ook perfect normaal denk ik. 😉

Leave a Reply to Anonymous Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *